Elena merge mai departe

 – Tati, tati, vreau şi eu să merg la Bruxelles…

Mezina se mâţâi o vreme şi făcu un botic dulce, ştiind că aşa îşi va îmbuna tatăl.

– Bine, dragă, dar acolo trebuie să ştii limbi străine, trebuie să ai expertiză în politica externă, în economia mondială, trebuie să iei cuvântul în plen, să faci amendamente. Or tu…

Părintele nu îşi continuă fraza, sperând ca fata să înţeleagă şi cuvintele nerostite. Fiica cea mică bătu din picior, încăpăţânată, moştenire de familie. Nu se lăsa convinsă cu una cu două. Când era mai mică nu era aşa, dar crescuse, observă taică-său.

– Vreau să fiu pe listă, pe loc eligibil, în primii cinci, şi să ajung în Parlamentul European. Vorbeşti tu cu Boc sau vorbesc eu?

Tonul Elenei nu admitea replică, iar preşedintele începu să râdă. Îi plăcea atitudinea. Măcar fata ştia ce voia de la viaţă.

– Să vorbesc cu Boc? Păi nu trebuie, că mă înţeleg cu el din priviri, doar îi arăt şi ştie ce trebuie să facă.

Deloc convins de pasul fiicei sale mai mici, preşedintele îşi mai încercă odată norocul.

– Dar iubita lui tata, Bruxelles-ul e departe, apoi va trebui să mergi şi la şedinţe la Strasbourg, o să fii mai mult timp plecată de lângă noi…

Elena îi întoarse o figură acră şi îl săgetă cu privirea.

– Crezi că n-o să mă descurc? Ba să ştii că da, că nu-s aşa cum mă crede mulţi. O să fac faţă şi n-o să te dezamăgesc. O să învăţ.

Zîmbi suav, ca şi cum s-ar fi aflat pe podiumul de prezentare pentru rochii de seară.

– Şi tati, mai am o rugăminte, după ce îmi închei mandatul la PE, aşa-i că mă faci şi pe mine ministru, că atunci o să am experienţuri?

Un răspuns to “Elena merge mai departe”

  1. Tiberiu Hrihorciuc Says:

    foarte frumos textul in stilul gazetaresc al academiei catavencu. ar trebui sa incerci o reprofilare, domnule magradean:D

Lasă un răspuns

