Mă mut la Răchiţele

M-am decis. Gata, mă mut la Răchiţele. În creierii munţilor. În Apuseni. Cum, nu aţi auzit de satul Răchiţele?

Este satul natal al întâiului guvernant al ţării, unde cei 800 de localnici vor avea un dispensar nou nouţ, modern, o casă de cultură reabilitată unde să îşi ţină nunţile şi o sală de sport de nivel european.

La moţii din Răchiţele numai sala de sport le lipsea.

Deci, cu alte cuvinte, dacă mă doare capul, mă poate consulta un medic în condiţii decente, dacă am chef de discotecă, am în sat căminul cultural cu termopan, dacă vreau să bat o miuţă, sala de sport îmi va sta la dispoziţie.

Drumul e bun, şi va fi şi mai bun, făcut din bani europeni.

Satul a primit în ultima vreme o infuzie de bani publici – de peste 32 de miliarde de lei vechi, de la cel mai de seamă fiu al satului, nimeni altul decât premierul Emil Boc.

Baiul nu este că i-o dat, ci că nu a dat din banii lui, strânşi la ciorap, ci dintr-ai noştri. Nu e problema că s-au dat, ci de ce s-au dat acolo, şi nu în alte sate la fel ca Răchiţele. Altele nu aveau nevoie?

Cu alte cuvinte, dacă nu ai sus, la Guvern, pe cineva, poţi muri cu zile la ţară într-un dispensar dărăpănat, îţi faci nunta în curte şi joci fotbal pe tăpşan, că nu prinzi un sfanţ?

Mai îmi trebuie numai casă în Răchiţele, dar nu mă îndoiesc că, dacă mai stă mult Boc la Guvern, se va construi în sat şi un cartier ANL, că una-două îi spune Elenei Udrea să facă proiectul, şi poate prind un apartament, ceva.

Şi când ai dispensar de nota 10, o sală de sport şi un cămin cultural ca lumea, nu-i aşa că nu ar strica şi un cinematograf, făcut tot din banii statului, bineînţeles, să aibă ţăranii unde petrece serile?

Cât poate să coste o sală de cinema? Zece miliarde de lei, douăzeci? Hai să fim serioşi, ăştia sunt bani pentru o ţară ca România?

Şi ce dacă sunt tot bani publici?

Cum a pompat Ceauşescu bani de a scos Scorniceştiul din umbră, cum a dat Adrian Năstase, cât a fost în fruntea bucatelor, bani cu nemiluita la Tărtăşeşti, satul părinţilor săi, sau la Cornu, unde şi-a făcut vila, cum i-a umplut de bani Tăriceanu pe primarii liberali, de le-a făcut şcoli de zeci de miliarde unde nu învaţă nimeni, de ce nu ar da şi Boc o căruţă de lei pentru Răchiţele?

Boc rămâne, în cele din urmă, tot politician, chiar dacă vroia să pară de alt tip. I-a criticat pe Năstase şi Tăriceanu pentru risipa de bani publici, pentru ca, acum, să le calce pe urme.

Nimeni nu zice să nu ajuţi comunitatea din care te-ai ridicat, dar cu măsură, şi în momente economice în care se poate.

Or ştie Boc ceva şi noi nu ştim şi alocă bani pe ultima sută de metri cui poate înainte să plece din Palatul Victoria?

Parcă îmi aminteşte de dezmăţul lui Tăriceanu din finalul mandatul…

Alo, Răchiţele, vin!

2 Răspunsuri to “Mă mut la Răchiţele”

  1. kafkutza Says:

    hai bre sa facem lobby ca sa intre rachitelele in zona metropolitana. RACHITELE, THE MANHATTAN OF CLUJ!

  2. Emanuel Says:

    Si daca te duci spune ca vi din partea lui Emil a lu Nutu Naii si vei fii tratat ca un rege. Daca nu spui asta vei fi tratat ca un print.

Lasă un răspuns

