Şi România?

Preşedintele României se pregătea de o nouă şedinţă cu consilierii de la Cotroceni. Pe masă, ca de obicei, o sticlă de whisky, un pachet de Kent, şi mai multe dosare. Plus un stilou, pentru notiţe.

iPad-ul nu îi era, de această dată, de niciun folos.

Lăzăroiu, tot nebărbierit, Avramescu, şi alţi câţiva, luară loc la masă. Eckstein lipsea, fiind în campanie electorală internă pentru şefia UDMR.

– Cum stăm cu Popa de la BNR? Se lasă greu?

Lăzăroiu sparse gheaţa.

– Am vorbit cu Mugur, cu Georgeştii, nu vor. Mi l-au propus pe Cristi Popa. E băiat bun, numai că nu-l cunoaşte nimeni. Trebuie să îl facem vedetă în câteva zile.

Preşedintele suflă fumul ţigării spre Lăzăroiu.

– Dă pe surse că am fost seara pe la BNR să mă văd cu el. Măcar aşa lumea află de existenţa lui, se întreabă cine dracu’ e şi ăsta, îi iau la puricat CV-ul…

Avramescu bătu nervos cu degetul pe foaia din faţa lui.

– Aţi văzut ultimele sondaje?

– Păi de ce crezi tu, mă Cătăline, că mă agit aşa în ultima săptămână, de nu am mai putut dormi noaptea ca lumea cu gândul la PDL. De ce crezi că i-am băgat în şedinţe pe toţi de la partid până la 5 dimineaţa? A ajuns partidul la 8 la sută, ca în ’94 când ne-au luat liberalii lângă ei. Sau era ’93? Oricum suntem în că….

Se opri la timp.

– Sper că nu înregistrează careva ce discutăm aici, şi să mă aud vorbind la Antena 3?

Preşedintele surprinse un licăr de spaimă în ochii celor prezenţi. Îi plăcea să îi simtă mici, să îi sperie, să îi ia peste picior, să îi domine, să se folosească de ei. Când nu mai avea nevoie, le dădea câte un picior în fund fără nicio remuşcare. Roman, Pleşu, Weber, Săftoiu, lista era lungă.

– Ia să aud propuneri. Ce combinaţii şi şmecherii putem face să readucem PDL mai sus în sondaje? Vreau să controlez partidul şi Guvernul şi mai departe ca până acum. Cum să scăpăm de Boc, că deja e ca o ghiulea de piciorul meu şi al partidului, ne trage în jos. Şi de Blaga, că nu îl mai pot înghiţi.

– Ştiţi, putem să ne folosim semnele bune din economie ca să…

Vocea era mai mult şoptită. Nici nu mai conta a cui era.

– Ce economie, băga…Sper că nu mă înregistraţi, că vă ia dracu’. Aici nu e vorba de economie, mi se rupe. Aici e o chestie politică, de partid, de imagine. PDL a ajuns de la 30 la 8 la sută. Aici e buba. A scăzut partidul, am scăzut şi eu. Trebuie un declic, să dăm vina pe cineva pentru situaţie, lumea să fie mulţumită, şi noi să ne vedem mai departe de ale noastre. Boc şi-a făcut datoria, s-a sacrificat, ştia că ăsta a fost rolul lui, îl arătăm cu degetul şi punem altul în locul lui. Toată lumea e satisfăcută.

Ţigara se stinse singură în scrumieră, nebăgată în seamă.

– Dar, domnule preşedinte, dacă îl schimbăm pe Boc acuma e ca şi cum am schimba antrenorul de la o echipă de divizia D. Mare lucru. Nu prea mai interesează pe nimeni. A trecut prin moţiuni de cenzură şi a rămas în funcţie, a trecut momentul când era euforie generală dacă pleca Boc înapoi la Cluj. Acum anunţă că ieşim din recesiune în martie, că greul a trecut, că măsurile de austeritate pe care le-a luat Guvernul îşi arată roadele, că intrăm iar pe creştere economică. Adică de ce să fie schimbat acum Boc? Care ar fi motivele?

Altă voce. Mai fermă. Va trebui să aibă grijă de băiatul ăsta, să îl dea afară. Bău o gură de whisky, să îşi limpezească gândurile.

– Tu cu cine ţii, mă? Nu ai înţeles că sunt îngrijorat de soarta PDL şi că e imaginea mea în joc?

Vocea de la masă nu se dădu bătută.

– Domnule preşedinte, şi România? La ţară v-aţi gândit când aţi răscolit toată scena politică în ultima săptămână ca să salvaţi PDL-ul şi imaginea dvs, la poporul ăsta bulversat v-aţi gândit, că acum nu mai înţelege nimeni de ce ar fi nevoie de un alt premier în locul lui Boc?

– Hă, hă, hă…Trebuia?

Lasă un răspuns

