23 de minute în Biroul Oval

(Transcriptul discuţiei dintre preşedintele României, Traian Băsescu, şi preşedintele SUA, Barrack Obama – traducere din limba engleză cu maximă acurateţe – STRICT SECRET – CONFIDENŢIAL)

 

Preşedintele SUA, Barrack Obama, apare pe culoarul Casei Albe, însoţit de vicepreşedintele Joe Biden, de agenţi ai Secret Service şi de un grup de consilieri.

Când se apropie de Biroul Oval îl vede pe Traian Băsescu lângă uşă.

– Cine e?, întreabă Obama, întorcându-se spre Joe Biden.

– E preşedintele din România, Traian…ăăă… Băsescu.

Agentul secret care mergea în stânga preşedintelui american interveni.

– Stă aici lângă uşă de vreo două ore. Nu l-am putut convinge să plece. A zis că vă aşteaptă, că ştie că trebuie să veniţi. Am încercat să îl luăm pe sus, dar s-a ţinut cu degetele de tocul uşii şi de clanţă… Ne-a fost jenă să nu iasă scandal şi l-am lăsat în pace…

– Şi ce vrea? (Ton iritat al lui Obama)

– Păi cred că vrea să îl primiţi 5 minute. (Ton împăciutor al lui Biden)

– Dar nu e trecut în program nicio întâlnire cu acest Traian ăăă Băsescu…

– Hei, Barrack, omule, 5 minute nu e o problemă. Îl saluţi, dai mâna cu el, îl întrebi de sănătate, se poate întoarce în România liniştit că te-a întâlnit. Dă bine la imagine. E prietenul nostru. Încercăm de câţiva ani să îi vindem nişte avioane F-16 la mâna a doua. Dacă stai acum de vorbă cu el, contractul e ca şi semnat.

– L-am mai văzut vreodată?

– Da, ai dat odată mâna cu el la o consfătuire NATO.

– A, ok. În fine. 5 minute, fie.

Barrack Obama se apropie cu mâna întinsă de şeful statului român şi cu un zâmbet larg pe faţă, scos ca la comandă.

– A, dl. preşedinte ăăă Băsescu. Ce plăcere să vă reîntâlnesc la Casa Albă. Vă rog să poftiţi în birou. Vă pot aloca o întrevedere de 5 minute.

Traian Băsescu radiază de fericire. Aruncă peste umăr.

– Turcane, repede. Dă pe surse la presă că acuş îi strâng mâna lui Obama şi că intru în Biroul Oval pentru o întâlnire.

 

Biroul Oval al Casei Albe

 

Preşedintele Traian Băsescu şi preşedintele Barrack Obama stau pe scaune la distanţă de un metru şi jumătate unul de altul.

– D-le preşedinte, aşa cum v-am spus şi la intrare, este o reală plăcere să vă reîntâlnesc. Ce mai faceţi, ce face România, ţara care este o prietenă dragă nouă?

– D-le preşedinte, mă bucur să mă aflu azi aici la Casa Albă, la Biroul Oval. Nici nu ştiţi ce importantă este pentru mine, pentru poporul român, să fiu azi aici. Mulţumesc de aprecierile privind România. Ştiţi, e mare onoare să fim prietenii voştri…(Traian Băsescu râde, hă, hă, hă)

– Mă bucur să aud asta. Am apreciat întotdeauna eforturile României în lupta împotriva terorismului iar scutul antirachetă…

– Da, scutul antirachetă ne va ajuta foarte mult. Mulţumim încă o dată pentru oportunitate. Cred că face o relaţie bună dezvoltată între cei doi ţări.

Obama îşi priveşte ceasul şi dă se ridice, întinzând mâna spre Traian Băsescu.

– Domnule Băsescu, încă o dată, mă bucur că ne-am întâlnit…

Traian Băsescu se lasă pe spate în fotoliu şi îşi pune picior peste picior.

– Domnule preşedinte, ţin să asigur poporul american de toată sprijinul noastre pentru efortul împotriva terorismului mondial. Trupele noastre sunt în Irak şi Afganistan şi le mai ţinem acolo cât spuneţi dvs.

Barrack Obama se aşează la loc, nu înainte de a se uita urât spre Joe Biden.

Vicepreşedinte SUA şi-a agăţat colţurile gurii de obraji şi zâmbeşte încontinuu încă de la intrarea în Biroul Oval, etalându-şi dantura albă de care e atât de mândru.

Băsescu continuă imperturbabil.

– Vreau să transmit pe această cale întreaga noastră comemorare pentru 11 septembrie, un moment greu peste care aţi trecut…

Preşedintele Obama înclină din cap apoi se uită pe furiş la ceas. Dă se ridice iar.

– Domnule preşedinte Băsescu, vreau să vă mulţumesc încă o dată că aţi dat curs invitaţiei şi am avut plăcerea să ne vedem în Biroul Oval. Din păcate, am o serie de întâlniri programate şi sunt în întârziere…

– … şi să vă spun că poporul român este alături. America, o ţară atât de mare şi puternică, a trecut cu bine peste aceste atacuri pline de sânge, dar a învins şi a devenit mai puternică.

Băsescu părea surd. Se înşurubase bine în fotoliu.

Îşi privi şi el ceasul pe furiş în timp ce vorbea. Trecuseră 15 minute de când intrase în Biroul Oval.

Barrack Obama se mai uită odată urât la Joe Biden, care ridică din umeri.

– … şi sperăm ca acest scut antirachetă să ofere poporului român siguranţă şi securitate. Sperăm şi ca investitorii americani să se îndreaptă spre România, o ţară care a demonstrat de atâtea ori că e prietena SUA. (Şoapte spre Valeriu Turcan)

– Turcane, fă repede nişte poze cu mobilul şi dă-le la presă.

Obama ţâşni brusc în picioare cu mâna întinsă, zâmbind chinuit.

– Domnule preşedinte Băsescu, mi-a făcut o reală plăcere vizita dumneavoastră…

Preşedintele României se ridică, privindu-şi ceasul. Stătea de vorbă cu cel mai puternic om al planetei deja de 20 de minute.

Cei doi preşedinţi îşi strânseră mâinile, iar Obama îl invită spre uşă.

Traian Băsescu continua să vorbească.

– .. şi sper să ne mai vedem şi cu alte ocazii.

Barrack Obama dădu din cap exasperat.

– Turcane, dă pe surse la presă că l-am invitat pe Obama să vină în România la anul şi a acceptat.

Traian Băsescu iese triumfător din Biroul Oval şi aproape că îl ia în braţe pe un Valeriu Turcan roşu de emoţie. Şeful statului român se mai uită pentru ultima oră la ceas.

– Uau, am stat 22, ba nu, 23 de minute, ce puXX mea. MuXX Ponta, Antonescu şi Gâdea, v-am zis!

 

2 Răspunsuri to “23 de minute în Biroul Oval”

  1. molaru de minte Says:

    :)) … sau, nu-i de râs? hmmm

  2. haios Says:

    It is not my first time to pay a visit this web site,
    i am visiting this website dailly and obtain good information from here daily.

Lasă un răspuns

